A szörnyű titkok, amiket nem tudott a bégel készítésével kapcsolatban - Függő Hírügynökség

northpark_sidebar.png

 

spoiler_1.png

 

antimetal.png

muszlimcsajok_1.png

Függő Hírügynökség

20150324-san-francisco-bagels-02.jpg

 

UTOLSÓ VACSORA - Ez nem egy netről lelopott recept és egy 17 dolog, amit nem tudott a valamiről típusú kattintáskurválkodás céljából összedobott cikk szerelemgyereke, hanem egy trú élménybeszámoló arról a 3-4 óra konyhában szopódásról, amit bégel készítéssel töltöttem.

 

 

A Madách téren sétálva azon gondolkoztam, hogy csak be kéne biflázni egy fasza, kacsa muszos bégelt. Csak azt az 1500 forintot sajnáltam rá. Néztem egy receptet, ó, mondom ez lófasz, hazamegyek, megcsinálom.

 

Amiről efelejtett szólni a recept, hogy ez alsó hangon 3 óra. Ha mindent faszán csinálsz, nem baszod el, hagyod kelni a tésztát, nem vizezed agyon, nem lisztezed és gyúrod kőkeményre. Jó. Fogtam a fél kiló lisztet, a 280 ml kézmeleg vizet, amit cukorral és élesztővel összekevertem. Kis só, és már ment is az egész lisztes, vizes, cukros élesztős trutyi a Housemaster HM1300-as kenyérsütő gépbe, ami laza 1 óra 50 perc alatt meggyúrta és megkelesztette a tésztát. Én addig a kanapén tespedtem.

 

Igazából még plusz egy órát hagynom kellett volna a tésztát, de úgy voltam vele, hogy kapja be a faszom, éhes vagyok. (Közben medvehagymát aprítottam, amit a tésztához adtam, mert kibaszott gurmé akartam lenni.) Ami igazán nagy szoppantyú a bégelben, hogy a már megkelesztett tésztát átgyúrva, x-részre vágva, majd azokat hengerré formázva, majd vízzel összenyomkodva karikát csinálva belőlük még fél órát kell hagyni őket kelni. Eddig ezt mindig kihagytam. Azok a bégelek szarok is lettek, mert olyan kemények lettek, mint a picsa. Ez a fél óra azért kell, hogy levegős legyen a tészta.

 

fullsizerender.jpg 

Na, ha időközben véget ért az unaloműzésből betett vígjátéksorozat, akkor el lehet kezdeni feltenni egy fazék vizet forrni. Abba a vízbe mehet egy kis méz meg só. Hogy minek, azt nem tudom. A bégeleket oldalanként 30 másodpercig főzzük. Aztán mehet a csutkára, 230 fokra előmelegített sütőbe, ahol 20-25 perc alatt készre sülnek a kis drágaságok. Persze közben meg kell fordítani a tepszit. De légkeveréses üzemmódban szerintem ez elhanyagolható. Ezért mondjuk nem vállalok felelősséget. 

 

Ennyi. Már csak a feltét kell és ehetünk. Persze előtte le kell szedni a bégelek aljára ragadt sütőpapírt, mert az egyik faszszopó recept azt írta, hogy kell alá. Kell a lófaszt! Így most ehetem a papírízű medvehagymás bégelemet, bazmeg!

 

fullsizerender_2.jpg

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fuggohirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr812385767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az, hogy feleslegesen ordenáré vagy, csak taplóság, de a szavak jelentését nem tudni, több, mint bűn, hiba!

bifláz
‘magol, gépiesen tanul’.

A német büffeln magyarosítása, a német ige a Büffel (‘bivaly’) játékos származéka, tehát az ilyen tanulást az igavonó állat erőlködéséhez hasonlítja. A német szó egyébként oldalágon a bivaly rokona.

Tehát egy bagelt nem lehet bebiflázni.
süti beállítások módosítása


Függő Hírügynökség © 2012 | Impresszum | Médiaajánlat | Monarchia | Antimetál | Spoiler | Muszlim Csajok |