Kedvenc piakoppintásaink - Függő Hírügynökség

northpark_sidebar.png

 

spoiler_1.png

 

antimetal.png

muszlimcsajok_1.png

Tamás J. Bertalan

UTOLSÓ VACSORA - Hát miben lehet bízni, ha már a kedvenc piánk helyett is fura másolatokba, és gyenge koppintásokba botlunk? Bizony, a szesziparban is megvan az, ami az Adidasnak az Adibas, vagy ami a Nike-nak a Knie. Kísértetiesen hasonló név, és design - összeszedtünk néhány gyanús példányt a boltok polcairól!


johnnie_worker.jpg

 


Magyarországon szerencsére még nem futottunk bele a méltán népszerű Johnnie Walker fenti koppintásába. Ha az eredeti az urak itala (nem az), akkor ez nyilván a munkásoknak készült verzió, és állítólag Made in China, ami nagyjából mindent elmond róla. Egy az egyben másolja a jellegzetes külsőségeket, a nyilvánvalóan védjegyoltalom alatt álló Red Label helyett látható Red Labial (nagyjából vörös ajak) felirat pedig priceless! Ha a híres sétáló figura helyett egy kis kalapáló fószer is lenne rajta, minket meggyőzne, és vennénk, mint a cukrot.


bonaparte.jpg


Ez már Magyarország, és a híres Napoleon konyak helyi verziója, aminek címkéjén csak díszítésből vannak csillagok, és nem minőségbiztosítási szempontból. Az elmés marketingesek felfedezték a tényt, miszerint a francia császárnak csak a keresztnevét használja a nagy előd, így szabad az út, hogy Bonaparte néven piacra dobott termékükkel betöltsék az irtózatos piaci űrt. A rakétás kivitel, és a "konyak aromával ízesített szeszesital" felirat önmagáért beszél. Egy biztos: Kerényi Imre nem ezt kortyolgatta azokon a borzasztó találkozókon még az átkosban.


karolin.jpg


 Azoknak, akik csak a Bailey's-t ismerik ebből a kategóriából eláruljuk, hogy a Carolans ír krémlikőr olyan mint a Bailey's. No, ezt az édeskés itókát sikerült a fent látható módon átültetni magyarra. A névből így Karolin lett, de hogy a megnevezést miért igyekeztek angolul megörökíteni, az titok. Úgy tűnik, az ír és a krém szavak angol helyesírásával még megbírkóztak, de a liqueur már valószínűleg kifogott az egyébként fölöttébb kreatív tervezőn, hagyta is inkább magyarul, úgyis értik azt a népek. A Középfölde lankás tájait idéző tájképért pluszpont jár, bár egy kobold, vagy egy részeg vörös fószer még elfért volna rajta valahol.


martinyak.jpg


Miért árulnál martinit, vagy konyakot, ha árulhatsz Martinyakot is? A két népszerű ital közös gyerekének tűnő termékben a címke tanúsága szerint mégis csak az egyik alkotóelem dominál, nevezetesen a konyak aroma, bár a végső ízhatás elérésében nyilván fontos szerepe van az E-150a nevű cuccnak is. A csillagok ezúttal is csak designelemek, vagy csak a fogyasztás utóhatását kívánt ekképp ábrázolni a kreatívipari szakmunkás. Utóbbi teljesítménye amúgy is kimagasló: a színek harmóniája, a diagonális felosztás által vezetett tekintet, és az enyhe inner glow-al megtámogatott, hajlított felirat teszik oly vonzóvá ezt a flaskát.


raum.jpg


Elütésnek, meg viccnek durva lenne, úgyhogy a forgalmazó valószínűleg komolyan gondolta, hogy így kerüli meg azt, hogy csak simán rumnak nevezze el ezt a prémium piát. Vagy az is lehet, hogy a szobahőmérsékleten való tárolás fontosságára kívánták felhívni a figyelmet a német raum = szoba szó ilyetén kiemelésével, bár ez szükségtelennek látszik annak fényében, hogy korlátlan ideig megőrzi a minőségét. Aminek az összetevői úgy kezdődnek, hogy "víz, etil-alkohol, színezék...", az a legmagasabb kategóriában játszik, és csak a legelszántabb fogyasztóknak ajánlott. Bónusz: bár ez a képen nem látszik, de a palack műanyagból van, tehát még környezettudatos vásárlóknak is bátran merjük ajánlani.

 


Ez csak néhány példa volt a kreatív italmásolatok világából, amelyekbe az elmúlt néhány hónapban futottunk bele, de örömmel bővítjük a listát kreatív javaslatokkal!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fuggohirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr915643567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Van egy önmagát patinásnak kikiáltó cégünk, amelyik következetesen mindenkit beperel a saját fejősteheneinek legkisebb hasonlóságáért is.
Pedig ugyanolyant - uram bocsá jobbat - csinálni nem nagy kunszt, a receptúrák döntő többsége a rendszerváltás után úgy forgott az utód káefték között, mint manapság a teszkós újság aktuális száma.
Magyarán mindenki ismert és ismer minden nagy titkot az iparágban. Csodák nincsenek, csak a reklámokban.
Ennek ellenére mondjuk a fekete ragacsos italukat olyan szinten tartották/és tartják / szentnek, hogy a gömbölyded palack, vagy a két keresztezett vonal is szentségsértésnek számított.
A hülye vevő meg el is hiszi, hogy csak ők tudnak ilyet csinálni.
süti beállítások módosítása


Függő Hírügynökség © 2012 | Impresszum | Médiaajánlat | Monarchia | Antimetál | Spoiler | Muszlim Csajok |