ENTERTAINMENT WEAKLY - Mai kérdésünk visszatérő jelleggel merül fel bennünk minden egyes alkalommal, amikor meglátjuk az újságosnál vagy a szupermarketben a polcon a temérdek tv-újságot: mégis mekkora piaci igény mutatkozik ezekre a sajátos sajtótermékekre 2013-ban?
Csak ezen a képen 10 különböző műsorújság található.
A digitális átállás óta a készülékek már kiírják a műsort, meg ugye ott van az internet is, persze ez utóbbival még nem mindenki barátkozott meg Magyarországon. Szóval azt még csak-csak megértenénk, ha egy, vagy maximum kettő olyan sajtótermék megélne a piacon, amelynek tartalmát olyan hetven százalékban az aktuális heti tévéműsor teszi ki. A helyzet azonban úgy áll, hogy ennél sokkal több lap versenyez ilyen profillal az olvasókért, és bár nem tudjuk, mekkora nyereséget lehet egy ilyen újsággal kitermelni, valahogy még mindig jóval többen tudnak talpon maradni közülük, mint gondolnánk. Akkor bizonyára a lap tartalmának maradék harminc százalékában kell keresnünk a vonzósági faktort. A napra lebontott műsoron kívül ezek a magazinok rendszerint rövid cikkeket tartalmaznak bulvár- és sztárhírek témában, valamint ott van még az elmaradhatatlan keresztrejtvény. A probléma csak az, hogy ezekről a témákról bőven találhatunk számtalan egyéb, akár tematikus lapot, ráadásul simán találunk az átlagos tévéújságnál igényesebb kivitelben, megfizethető áron, még szebb, fényesebb papíron. Szóval a kínzó kérdés továbbra is fennáll: tényleg ekkora kereslet van a tévéműsort nyomtatásban közlő lapokra Magyarországon? És meddig fogják még húzni?
Bónusz metapoén: ez itt az MTVA kiadásában megjelenő RTV Részletes online felülete, melynek a legjobb része a sablon jobb felső sarka, ahonnan elfelejtették kivenni a gyári feliratot.