Nagyon mélyről jövő semmi (Kiscsillag: Nagyon megy) - Függő Hírügynökség

northpark_sidebar.png

 

spoiler_1.png

 

antimetal.png

muszlimcsajok_1.png

Chat Géza

DALFEJTŐ - Új számmal, és szerintem slágerrel vakít a már bőven nem hobbizenekar Kiscsillag, bár személy szerint jobban viselném a dolgot, ha a "Fishing on Orfű" megkomponálása óta inkább csak hobbihorgászással foglalkoznának a nagy öregek. Nekem mindenesetre nem tisztem megmondani, hogy ki mit csináljon, de ha nekem úgy bejönne az élet, mint Lovasiéknak, akkor én is megénekelném, csak ennél azért jobban. 

 

 

"Nagyon megy az élet.

 

Nagyon ég a villany.

 

Nagyon látszik rajtad,

 

hogy hiszed minden itt van.

 

És tényleg itt van minden,

 

egy üvegajtó mögött,

 

így hát mutass rá és

 

hozom, várjál jövök.

 

Megszokod a várást,

 

lassan megszereted.

 

Állsz az üveg előtt,

 

sáladdal fényezgeted,

 

hogy ne csak úgy álldogálj,

 

mert az olyan béna,

 

hogy úgy tűnjön dolgod van,

 

és érdekel a téma.

 

És én persze soha

 

nem jövök többet vissza.

 

Egy üveg előtt állok,

 

és az is nagyon tiszta.

 

Nagyon megy az élet.

 

Nagyon ég a villany."

 

 

A fing megfestéséhez igencsak értő Lovasi András orgánumában előadott szerzemény, úgy nem szól semmiről, mint ahogy itt ülök. De azért teszek egy halálra ítélt próbát, hogy némi értelmet kovácsoljak az előbb idézett sorokba. Egy tipikus eladó-vevő párhuzamot vélhetünk felfedezni, melyben a két szereplő Lovasi András meghasadt személyiségében válaszolgat. Az 'adjál ezt, de tudom, hogy úgysincs' típusú, agyontipizált szituáció az élet súlytalanságát, a lét elcsökevényesedett voltát próbálja kifejezni, olyan nyelvi eszközökkel, melyet egy zigóta is könnyen megérthet. 



A kristálytiszta üvegajtó hasonlata akkor a magunk köré épített láthatatlan falat szimbolizálja? A nagy lófaszt. Véleményem szerint a dalszöveg egy másnapos délutánon kelt életre, amikor a zenész kolléga a patikában várt a sorára, majd kifelé menet - Aspirin helyett miért csak Nurofen volt ? - kicsit elmélázva a fotocellás ajtó lecsökkent reakcióidejének köszönhetően a tiszta üvegajtóba ütközött. Tessék. Az ihlet a lábunk előtt hever, csak tudni kell észrevenni. 

 

"Nagyon megy az élet.

 

Nagyon ég a villany."



A "Nagyon megy az élet. Nagyon ég a villany." szavakból összedobott refrén pedig nyilván egy görbe tükröt mutat a társadalom rút pofájába, ha már az üvegajtóknál és egyéb dolgoknál ragadtunk. Pont azt akarja kifejezni, hogy rohadtul nem történik semmi, és nem is akarjuk, hogy történjen. Egy másik értelmezésben azonban, a 'bejött neki az élet' szófordulatra is cserélhetjük a refrén első sorát. Ezt a gondolatot továbbgörgetve a refrén második sorára, a nem tudatos energiafelhasználásra és pénzköltekezésre asszociálhatunk.

 

 

Nem meglepő és nem szokatlan a popzenében a semmitmondó szöveg egy dögösebb riffel megtámogatva, pláne ha Lovasiról és csapatáról van szó, de azért na. Van azért egy szint (mint a korai Kispál), és ez nem az. Lehet utálni.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fuggohirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr355509720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sosem voltam oda a Kispál-utánzatokért.

¡Viva La Onda! 2012.07.25. 22:43:22

Soha nem jelentettek semmit sem a Kispál, sem a Kiscsillag-szövegek. Kb. mint Ákos...

TibiOriginal 2012.07.25. 22:55:51

Nekem az instrumentális dalok szövegei viszont nagyon bejönnek...és az a capella zenéi :D
Mindig is jelentettek valamit a Kispál- és a Kiscsillag-szövegek. Kb. mint a Bonanza és kezdetben Ákos.
@¡Viva La Onda!: Ülj le fiam, egyes! Attól még, hogy te képtelen vagy megfejteni, attól még nem a semmiről írnak. Gondolkozz, használd a kis buksid!

Rántott máj (törölt) 2012.07.25. 23:11:33

@Tom-Tom90: Megjott az elso alteres, aki ugyanugy nem erti a Kispal-szovegeket, mint a tobbiek, de nagyon tud okosan es elmelyulten nezni, mikozben hallgatja, es lehulyezni mindenkit, aki beismeri, hogy szerinte semmi ertelme :)

szerintemlehetséges 2012.07.25. 23:15:22

" nagyon ég a villany" :)) Fájdalmasan szar, de ezt már megszoktuk tőlük.
@Rántott máj: Ajj haver, bitang luftot rúgtál ezzel az alterezéssel :) Speciel nem vagyok Kispál-Lovasi fogyasztó, csak mivel az arc egy lapon említette Ákossal, így baromira jogos a touché, hogy ő a tuskó, nem a "művész".

Attól még, hogy neked nem esik le, és csak a szavakat látod, de a tartalmat képtelen vagy megfejteni, vagy akár gondolkodni raja, az inkább neked gáz. De kösz a személyeskedést, sok mindent megmagyaráz rólad, igen érdemes komolyan venni téged, sorsfordító a véleményed!!
@Tom-Tom90: Nem szabad ennyire a szívedre venni azt, hogy ha valaki szerint semmitmondóak. (Szerintem is.)

De te örülj annak, hogy érted, és legyen elég ennyi.
Egyébként bocs, de a személyeskedést te kezdted.

És ha elolvastad az ominózus kommentet, az nem azt írta, hogy az említett művészek ugyanahhoz a stílusirányzathoz tartoznak, hanem azt, hogy a szövegeik egyaránt semmitmondóak.

tulok ex betonputtó 2012.07.26. 00:00:59

Semmi baj srácok. Nem kell mindenkinek mindent érteni.
Addig is fikaalapként:
archivum.pergokepek.hu/hu/issuearticle.aspx?GUID=2dd63bb5-660c-4f94-a478-4232770fa4e3
Az volt már, hogy a kimbi is szar, meg a harmincipszilon?

Én a ti korotokban mentem csajozni a nyári szünetben, nem írogattam fasságokat. Ti is jobban tennétek, ha már úgyis átengedtek irodalomból.

tulok ex betonputtó 2012.07.26. 00:15:58

Egyébként a zene nem jön be nekem (bár biztos jól lehet rá begyorsozva pogózni a 2-5. sorban, vagy részegen menetelni rá kicsit távolabb a színpad zajától), de a szöveg szerintem rendben van.

tulok ex betonputtó 2012.07.26. 00:18:38

@vau: Na jó, de a te korodban (amikor még csajoztál) nem is volt internet. Delej is csak hébe-hóba. :)

csillámpóni 2012.07.26. 00:20:39

Nem rossz ez, sőt. És milyen jól énekelhető rá a Baby Sisters Szeresd a testem bébije! Kosútdíjat a bébiszisztersznek!

Szeresd a testem, baby!
Végtelen maraton
Átadom most a lelkem
Minden mozdulatom
Ma táncot jár az éj
Gyere tarts velünk, ne félj!

Várom, hogy közelebb lépj,
Ne is szólj!
Csak a test beszél
A pillanat a tiéd
tudod jól...

Pokoli őrült a tánc
Remeg a lábad, vigyázz!
Ezt csak a szíved érti...
Hullámzik velünk a tér
S kezem elér
Hidd el, megéri!

refrén.:Szeresd a testem, baby!
Végtelen maraton
Átadom most a lelkem
Minden mozdulatom
Ma táncot jár az éj
Gyere tarts velünk ne félj!
(oh-ooh-ooh oh)

Mellettem nem alhatsz el!
...ébredj fel!
Legyél táncra kész!
Két test ha egymáson ég,úgy van jól...

Engedd, hogy vigyen a vágy!
Megvárhat minket az ágy!
Nem kell már sokat várni
Lángoljon velünk a tér ez újat ígér
A szívünk megérzi.....

2xrefrén.:Szeresd a testem, baby!
Végtelen maraton
Átadom most a lelkem
Minden mozdulatom
Ma táncot jár az éj
Gyere tarts velünk ne félj!
(oh-ooh-ooh oh)

Bőrödnek illatát őrzöm,majd elkísér
Hiába titkolnám, szeretlek
semmi kétség

3xrefrén.:Szeresd a testem, baby!
Végtelen maraton
Átadom most a lelkem
Minden mozdulatom
Ma táncot jár az éj
De,vonz előtte fény!
(oh-ooh-ooh oh)

Szeresd a testem, baby!
@tulok ex betonputtó: ennyit jelentett kispal.....
és lám! a világháló névtelen megmondói, akik valószínűleg még semmit sem tettek le az asztalra a leütéseiken kívül, kihirdették az ítéletet...
mint, ahogy a kiscsillag szöveg is valószínűleg értelmetlen...
így van ez kérem
@Rántott máj: Lehetne az is, hogy lehet a szart polírozni, de akkor már kilógna a lóláb.
Persze, engem meg tudsz győzni, ha kifejted ebben a szövegben mi a mélyértelem.
Ha lefejtenéd a jelentésrétegeket, mint a hagymahéjat.
Szerintem ez ver mindent:
Hajtogattam a kukák mögött egy álmot
egy kerthelyiség félreeső részén.
Eldugult piszoárban vitorlázok
sapkám a hold, fésűm a szél.

Tibi pusztán ezért a négy sorért megérdemelné a Kossuth-díjat, mint a másik két bohóc.
Az összes daluk zagyvaság!

Julian Plenti 2012.07.26. 08:00:38

Erősen túlértékelt a Lovasi gyerek munkássága. Ott voltam az első koncertjeiken 1989-ben, szerettem. Mármint szerettem azt, hogy csinos elsős bölcsészlányok hemzsegtek a rendezvényen. Ami idegesített, hogy visítva énekelték a béna dalszövegeket.
Persze, persze, lehet mondani, hogy nem "értem" ezeket a zöngeményeket...
Ja, és a gitárpop amit játszottak az is semmitmondó volt.
Az egyik mélypont: "Emese most már indul a buszod..."
Jó reggelt!

A dalfejtés nem azt jelenti, hogy egy ember egész életművét elemezzük, csak az adott dalt. Lovasi szerintünk zseniális szövegíró tud lenni, korai Kispál-lemezeket például szeretjük, de ez a szám szerintünk harmatgyenge. És ez nem azt jelenti, hogy minden "alterost" utálunk, majd lesz olyan, mikor a jó dalokat vesszük elő, akár Quimby, akár Kispál, akár 30y vonatkozásban, mert igen, szerintünk mindegyiknek van olyan. Meg amolyan is. Ez most amolyan lett.

Üdv,
Spoiler Team
Végre ismét elővehetem az általam írt Gázdalt:
-----------------
Gázdal

Márványszínű betonhenger, csatornavíz átadó,
sarki fényben, mézes madzag, szabad szemmel látható!
Gangos házban körfolyosó, pislog mint a lajhár,
Holnapután, két órakor a hajszálerem rám vár!

(refrén 2x)

Ne vidd le a szemetet, lássam még a látványt,
kinek kell egy hajszárító, ha mérges gázzal táplál?

Sosem voltam áramszedő, és már nem is leszek,
vödör mélyén kisrádió váltja meg a lelket!
Lila réten, lepusztult csend, városlakók álma,
Párducmintás örömlányok leselkednek rája!

(refrén 2x)

Ne vidd le a szemetet, lássam még a látványt,
kinek kell egy hajszárító, ha mérges gázzal táplál?

Levesbetét, bús magányban, párolog a kénben,
minek legyek testhezálló, ha nincsen már reményem!
Nyitott ablak, szenvtelenül, tiporja étvágyát,
pár éve még láttam én is, varangyos kabátját!

(refrén 2x)

Ne vidd le a szemetet, lássam még a látványt,
kinek kell egy hajszárító, ha mérges gázzal táplál?

-----------------
(source: tevhit.blog.hu/2010/01/26/tevhit_49_alternativ_dalszoveg_kolteszet)
@misbelief: Jézusom, ez zseniális! :)
Ez egy alter szám, alter szöveggel. Sztem 10 perc alatt írta Lovasi a szöveget, annak megfelelő a színvonala, de nem rossz!. Mély értelmet kár keresni benne, de ha valakinek van kedve, akkor bele lehet érezni sok mindent. Ugyanakkor Ákos életében nem írt ilyen szintű szöveget. Ákos szövegei tákolmányok, jól hangzó(?) szöveg fordulatokból.

Rókakígyó 2012.07.26. 08:33:59

A probléma az, hogyha valamit nem szeretünk arra azt mondjuk, hogy szar (pl Ákos, de ez egy olyan vélemény, amitől elhatárolódok, nehogy a NER-be ütközzön tevékenységem), csak ebből nem lehet posztot írni. Lovasi szövegei mindig is ilyenek voltak, mint ez és könnyű rájuk azt mondani, hogy zagyvaságok és biza 25 éven keresztül a közmédia tett rájuk nagyívben. Most viszont már annyira jók, hogy egy teljesen átlagos számukat posztban fikázzák a zindexen. Tényleg megy nekik ezek szerint.

mrs.starkey 2012.07.26. 08:43:40

@misbelief: reméltem hogy te fogod bekommentelni, már akartam guglizni ezt a tévhitet. :)
mennyire utálom az ilyen tinglitangli fost... pedig még jártam is egy ilyen zenekar gitárosával...
@misbelief: Hoppá, Még!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.26. 08:48:59

Faszom mán az ilyen intellektuell mély mondanivalóba!
Itthon nem tudnak normális szöveget írni.
Akkor mond má meg te fasz, hogy mi a jó szöveg???
Na tessék: egyszerű, könnyen értehtő, ám mégis van mondanivalója. Illetve fontos, hogy egyfajta életérzést is sugalljon.
Például ez a nóta:

I get so damn trippy In my mind I go blind the top memphis rapper number one
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,

Lean over flowing like New Orleans, broken legends
No relationship with hoes, I just want that becky
I'm bout my money, I gets my fetish
Street nigger, north memphis, bitch I still rep it
Smoking weed from the bong and that lean got me sprung
molly in my veins got my heart beating like a drum
Grinding on my teeth like a nigger chewing gum
Eyes chinese tight, but I don’t work at Yong's
Juicy so high, feel like that I’m on a cloud
Weeed don’t talk, but this shit I got here loud
after the show, we grab the groupie hoes, I’m smoking out
No smoke for free, no I owe you, no I don’t do no vows

You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,

The club doped out, we dope in
Shawty got that ass poked out, but I’m poking
I get that cap n' gown, like I’m graduating
Shawty straight on the bizness, she ain’t hesitating
I’m on that loud, you on that hush,
Nigger I’m the shit, can’t be flushed
I’m getting money balling, but out of contract
I ain’t gotta smoke for you to catch a contact
I shoot guns, I don’t blow guns
Smoke so much, I shoulda had fo lungs
I’m smoking till my money gone
And that's no time soon, cause my money long

You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t,
You say no to drugs, Juicy J can’t.

Aki meg nagy mondanivalót akar, vegyen a kezébe egy verseskötetet!
@Kopó: @Rókakígyó: @VLADISZLAV: @misbelief: @TJB: @Julian Plenti: @Dinkainka: @KANADA: @Gabbesz: @turro: @hagyma: @tulok ex betonputtó: @billy reed: @Tom-Tom90: @¡Viva La Onda!: @TibiOriginal:
Drága kommentezők!
Csak a tisztánlátás végett. Ahogy azt már kollégám is írta, és az egész SpoilerTeam nevében kijelenthetem, hogy nem a művész úr és kollégáinak eddigi életében elkövetett összes szerzeménye felett törünk pálcát, hisz jelenleg is csak ennek az egy dalnak a megfejtéséről van szó. És még ezt az egy dalt is (én speciel) elismerem, mint slágert. De ezt is leírtam. Az viszont nem túl kreatív megmozdulás, ha egy verse szöveget kétszer megismételek, majd a refrén a 90-es évek végén 2000-es évek elején nyúlt technikával, miszerint addig ismételem, amíg mindenkinek beleég az agyamba az a négy sor. A Feketemosót például imádtam. A 30y-nak is vannak jó számaik,és a Quimbi is alkotott már nem egy zseniális számot, ami kurvára nem a "Sehol se talállak"-ban merül ki. Miután már látom a csészényi térren mozgolódni a fáklyás menetet, mely közelít felém kiélezett vasvillákkal, inkább lerakom vérbe mártott klaviatúrám, bár nem én vagyok az ördög, csak a magyar hangja Gardenisz Tomasz.
@Chat Géza: Pedig kb. az összes szerzeményük értelmetlen. Persze meg lehet magyarázni, hogy miért is jók a szövegeik, akárcsak egy vászonra festett négyzetről, hogy az milyen művészi.
Tökre egyetértek. Ez egy nagyon low-effort produkció, csak a sokéves tapasztalat és profizmus miatt hallgatható. Sem a szöveghez, sem a zenéhez nem tették oda magukat.

AnnaKarenina 2012.07.26. 09:17:14

Azért meg lehetne próbálkozni az értelmezéssel, mert szerintem elég egyszerű a feladat, az egy más kérdés, hogy valamiért a posztíró azt gondolja, nincs értelme.
Az üvegajtó nagyon is jó metafora: amin keresztül láthatod a (nagy) életet, de attól mégis el vagy zárva (helyzeted, körülményeid, születésed stb., stb.) okán. Nézheted, de részt nem tudsz venni benne, neked csak az üres ígéretek maradnak és a becsapottság + tehetetlenség érzése. (És ez nagyjából jó 60 évet is felölel a magyar életből, de lehet, hogy még többet.)
drzorvbán beszédek sem szólnak semmiről...
mégis csápolnak rá a nyuggerek...
a magyar ezt szereti ha szívattyák... halálra...
Igazság@Tények... Looool!
Énekeld meg ennél jobban, te!
Szánalmas iromány.
A Kispál és Kiscsillag számok az Igazság@Tények tükrei. Ha nem látsz benne semmit, nem a dallal van baj...
@Chat Géza: erre legfeljebb annyit lehetne mondani, hogy rutinmunka, de most, miközben először hallgattam kapásból beugrott vagy három Kispál szám, aminek a szövegében megvannak ugyanezek a képek (az üveg, üvegajtó mögötti izé, a várakozás és közben múlik) szóval az egész szövegi valahogy ismeretlenül is nagyon ismerős és nagyon jellemző Lovasira. így is több van benne, mint 10 szabadon választott magyar popdalban, de Lovasi szintjén tényleg nem nagy durranás.

ja, de az, hogy semmi, az hülyeség, sajnos.

ja és tényleg, Galbenisz Tomasz. ő a magyarhang.

AnnaKarenina 2012.07.26. 09:22:03

Hozzátenném azt is, mennyire tanulságos, hogy pl. ehhez a véleményhez többségében egyetértők csatlakoztak, de szerintem egy pillanatig sem gondolkodtak el, hogy lehet-e értelme a szövegnek. Így lehet együtt csaholni.:)

apd (törölt) 2012.07.26. 09:23:43

kurva jó poszt! :D

na én ezér utáltam mindig is ezt a csicska kispált, meg ezt a végbélnyúlványát is

1. zene közepes, hallottunk már jobbat
2. KURVÁRA, ismétlem KURVÁRA semmi kibaszott értelme nincs a szövegeknek. De nulla.

csak a sok köcsög altermajom hallgatja, és hogy milyen mély, meg milyen úú űű ááá, persze ők sem értik miről van szó, csak nagyon jól hangzik

egyszer a haverommal, még kb 5-6 éve, csináltunk egy alter számot
a következő képpen történt az eset, volt a telefonomon midi zeneszerkesztő, összeraktam valami alapot, ő meg véletlenszerűen ráénekelt sorokat amik rímeltek
meghallgattuk, és kész is volt az igazi alter szám!
A kispál egyszerű mint a faék. Beszívtak mint állat, és ami baromság jött, azt papírra vetették,tök mindegy,volt-e értelme.Senki ne keressen benne mondanivalót, aki meg talál benne, nos hagyjuk. Ezt dadaizmusnak hívták régen, kb annyit is és. Persze zenei aláfestéssel lehet rá vonaglani.
@Chat Géza: és hát látod ezért kár hülyeséget írni - bár nem tehetsz róla, hogy címlapos lett - mert főleg, hangsúlyozom főleg a hülyéket vonzza. most kellett ez neked?

Erdőjáró 2012.07.26. 09:29:28

Szerző, szerintem a fotocellás ajtónál nem lecsökkent, hanem megnövekedett reakcióidőre gondoltál.

A szöveg ennyit mond: az élet nagy elrendezője kirakatban kínálja a kalandokat, te pedig jössz, választasz a kínálatból, és várod, hogy beteljesüljön. De az élet semmit sem teljesít be a vágyaidból, ám mások előtt szégyelled, hogy pont neked nem sikerült, ezért látszattevékenységet végzel: tisztogatod a kirakatüveget.
Ez a gondolat valóban nem Aquinoi Szent Tamás szintjén kapott formát, de nem is marad el lényegesen az elmúlt két évtized dalszövegeinek átlagától... nem olyan gyakoriak azok a dalszövegek, amik a zigótákénál lényegesen magasabb szintet céloznak meg...

AnnaKarenina 2012.07.26. 09:42:29

@apd: @tengier1: Az egyszerűség is mindig talál vigaszt.:)
A javaslatom mégis inkább az, hogy ha nem értünk valamit, akkor legalább kicsit el kellene gondolkozni rajta. Saját érdekünkben.:)

Belagezapista (törölt) 2012.07.26. 09:44:42

Lovasi szövegei mindig is semmitmondóan voltak, viszont mivel így bármit beléjük lehetett magyarázni, ezért egy bizonyos réteg baromira intellektuelnek érzi magát, mert érteni véli a nem létező mondanivalót.

Mára ráadásul a stílus második popzenévé vált Magyarországon, úgyhogy ez a semmitmondás elvárás is az "alter" zenekaroktól.
@AnnaKarenina: nem kell, szerintem hagyd. tini korom óta hallgattam ezeket a szövegeket kb. minden nap nagyon sok éven át és sokáig sok finomság nekem sem esett le. ha valaki egyszer-egyszer belehallgat valamelyikbe, majdnem tuti, hogy hasonlóan jár. nem akarom túlmisztifikálni, meg isteníteni, egyszerűen csak nagyon sajátos Lovasi stílusa és elsőre nehezen emészthető. hozzá kell érni, nőni. :)
@Belagezapista: nem semmitmondó, éppen az az, hogy mindig mond valamit. nem az a lényeg, hogy őrült bonyolult megfejtéseket ad, de egyedi stílusban beszél és ennyi.
@AnnaKarenina: Na végre egy műértő,taníts kérlek. Ugyan mond már el nekem,hogy miről szól mondjuk a "ha az életben" című szám. de tényleg mondj vmi értelmeset légyszi.
@tengier1: Erre én is kíváncsi vagyok, hogy vajon mit képzel bele abba a gagyi szövegbe.

Belagezapista (törölt) 2012.07.26. 10:10:36

@Malachi:
Hát Lovasit még lehet egyedinek tekinteni (bár számomra undorító stílus szövegestül, zenéstül), legalábbis itthon, de a rengeteg koppintó zenekar dalszövegeinél ez már nem állja meg a helyét.

Belagezapista (törölt) 2012.07.26. 10:11:35

A poén az, hogy én hallottam anno a 30Y demó albumát, és igencsak megtetszett. Aztán kiadták ugyanazokat a dalokat Kispál utánzat stílusban, azóta hányok tőlük.
@KANADA: Félek,hogy nem lesz itt nagy műelemzés, az ilyenek csak áltolánosságban pufogtatnak lózungokat,de mikor konkrétan kell érvelni,akkor jön a "te hülye vagy mer nem érted..különben is hülye vagy"

Szende Szandi(nista) 2012.07.26. 10:12:44

Attól, hogy te nem érted, ez még nem fingfestés. Valószínű, hogy Einstein relativitás elméletét sem érted, pedig az sem az. Az asszociációs készség fejleszthető, javaslom neked is, mielőtt ilyen posztokat írogatsz, akkor talán érteni fogod azokat a szövegeket is, amik nem arról szólnak, hogy ki szeret kit, és mennyire....
@Belagezapista: 30y, Kaukázus, meg a többi? brr! kínosan egyforma utánzat mind. legalábbis mikor pár éve először - és utoljára - hallottam őket, azok voltak. bár asszem Kaukázus már egy ideje nincs is. egyszer hallottam élőben is őket, szabályos hidegrázást kaptam.

AnnaKarenina 2012.07.26. 10:14:37

@tengier1: Vitatkozni is tudni kéne. Szeretném hallani:), hogy világosabb lett-e a szóban forgó szöveg, mielőtt új vizekre eveznénk.
@KANADA: ja,és valami másik marhával cinkosan összekacsintanak "á hagyd..ő kívülálló,nem tudja..nem is tudhatja,de minket összeköt a közös titok"
@AnnaKarenina: nem értem a kérdésed, mi lett-e világosabb,kinek miért?

AnnaKarenina 2012.07.26. 10:17:53

@tengier1: Többen is írtak a témában, az nem megy, hogy úgy csinálsz, mintha mi sem történt volna. Próbálunk megértetni valamit, hülyének sem neveztünk - inkább olyan ez, mint amikor a gyereked nem ért valamit matematikából, megpróbálod rávezetni.
@Szende Szandi(nista): Azért a relativitás elméletét (ami fontos és hasznos) összehasonlítani egy haszontalan, hülye szöveggel, jól tükrözi az elfogultságot.

AnnaKarenina 2012.07.26. 10:19:20

@tengier1: Sajnálom, hogy ennyire nehéz valaminek a megértése. Úgy kezdődött, hogy ez a poszt szól valamiről, nevezetesen egy dalszövegről.
@tengier1: bár nem tőlem kérted, de annyit tudok a dalról, hogy éppen akkoriban született, mikor a Lovasi Görögországban nyaralt és úgy gondolom, valahogy azt a hangulatot fogja meg. nekem az egyértelműen egy hangulat-dal, soha nem mélyültem el benne.

amúgy Lovasinál ez az egész halál téma elég fontos szerepet tölt be a szövegeiben. itt nem tudom, ez egy fricska, egy vidám dal a halálról, kb. ennyi.

erről beszélek, hogy nem minden szövege szól mély életigazságokról, csak úgy fogalmaz, hogy azt meg kell emészteni, mert elsőre nem megy.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.26. 10:22:10

@Szende Szandi(nista):
mondjuk éppen nemrég buktatta meg a Cern a relativitáselméletet, ha jól tudom, szóval ha igaz (nem mélyedtem bele a témába, csak hallottam a kocsmában, hogy erről diskuráltak) akkor az se több mint egy jó nagy fingfestés.

Szende Szandi(nista) 2012.07.26. 10:22:56

@KANADA: Szó nincs arról, hogy összehasonlítottam volna, csupán azt jeleztem, hogy attól, hogy valaki nem ért valamit, az még nem azt jelenti, hogy az a valami rossz....Úgy tűnik, te sem értetted meg a hozzászólásomat, akkor nem csoda, hogy Lovasi szövegét sem érted :)
@AnnaKarenina: Légyszi ne beszélj félre. Újra megkérdezem:". Ugyan mond már el nekem,hogy miről szól mondjuk a "ha az életben" című szám"
CSak kérleg végre konkrétumot. Felőlem nevezheted rávezetésnek is,csak halljak már valami konkrétat.

AnnaKarenina 2012.07.26. 10:23:09

@Malachi: Persze hagynám, mert nem érdekel a más szellemi nyomora, csak hát szaporodnak rendesen. Nem véletlen, hogy szövegértésből, értelmezésből a magyar fiatalok hátul kullognak.
Már a poszt is bicskanyitogató, mert mondhatná, hogy nem tetszik, de hogy nem szól semmiről, az csak szimpla butaság, vagy valamilyen érdek.
@tengier1: Ők tipikusan azok az emberek, akik értékesnek és mély mondanivalóval telinek látnak akár egy felfordított piszoárt is.
@Szende Szandi(nista): Azokat a szövegeket még maga Lovasi sem érti.

AnnaKarenina 2012.07.26. 10:24:38

@tengier1: Nem én beszélek félre, hanem te. Még azt sem tudom, hogy megértettél-e valamit a mai témában. Addig nem megyünk tovább.

Szende Szandi(nista) 2012.07.26. 10:26:59

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): Azt, hogy "minden viszonylagos" (relatív) soha senki sem fogja megcáfolni. A Cern mellesleg az első lépést tette csupán meg a bozon létezésének bizonyítása felé, ami nem jelenti semminek a cáfolatát, hiszen éppen Einstein elmélete miatt kezdtek hozzá az ilyen jellegű kutatásokhoz...
@AnnaKarenina: Igen megértettem,hidd el. MEGÉRTETTEM az eddigieket most te jösz : " Újra megkérdezem: Ugyan mond már el nekem,hogy miről szól mondjuk a "ha az életben" című szám"?
@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): Kocsmában hallottad, akkor nem is csoda, hogy hülyeséget hallottál. Nem buktatták meg az elméletet.
@AnnaKarenina: én értem, de azzal biztos nem győzöd meg, ha azt hajtogatod neki, hogy mennyire hülye. nekem pl. magyarázhatná egy Satriani rajongó, hogy mitől jó az a gitárnyúzás és milyen szép érzelmeket közvetítenek a számai, hiába. engem nem szólít meg.

jó, mondjuk én képes vagyok elismerni és felismerni, ha valami jó, de ez már más téma.
@AnnaKarenina: látod,mindent megtesz,hogy ne kelljen konkrétumot mondania,mindjárt lehülyéz:)

Szende Szandi(nista) 2012.07.26. 10:28:37

@KANADA: Ezt honnan veszed? Vagy érvek hiányában csak írtál valami hangzatosat?
@tengier1: ajánlom figyelmedbe eztet: Malachi 2012.07.26. 10:20:24

érdekel mit gondolsz róla.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.26. 10:35:02

@Szende Szandi(nista):
nem a bozontról beszélek :)de mindegy is :)
@KANADA: de ez vonatkozik a romkocsmákra is,ahol az alterok váltják a világot?
@Malachi: Egyetértek,kb ez a mondanivalója.Semmi extra, bár akinek a görög nyaralásról az jut eszébe, hogy meghalunk...mélydepresszív, ami a klasszikus dependencia mellékhatása.
@Szende Szandi(nista): A magyar nyelv van annyira fejlett, hogy ki lehet fejezni értelmesen a gondolatainkat, lehet olyan szöveget írni, aminek van eleje és vége és a dallama is jó, DE ahhoz IDŐ kell! Sokkal könnyebb összekotyvasztani valami zagyvaságot, erőltetve ráhúzni valami dallamot és lökni a népnek, egy nap alatt kész az album. Még, ha a hozzászólásokat éneklem fel egy lemezre, az is jobb az ő "dalaiknál".
@KANADA: ha mutatsz valami zagyva Lovasi szöveget, én megpróbálom neked megfejteni, komolyan. és ha tényleg zagyva én nem kötök beléd.
@KANADA: mutass nekem egy zagyva Lovasi szöveget és megpróbálom neked megfejteni. ha csak nem zagyva TÉNYLEG.
ó dupla, zsír. kurvablogmotor.
@Malachi:
ébredj
szelídülj meg
mennyi ártatlan lény
hajol közel hozzád

ébredj
szelídülj meg
mennyi kedves állat nyomja hozzád a nedves orrát
ez mennyország

mennyország, mennyország
fűben fekszel, mint a többi ember
égi tenger

sok lelkes állat
borjú, bárány
oroszlánszag

mennyország, mennyország (13x)
mennyi kedves állat nyomja hozzád a nedves orrát
ez mennyország

ébredj
szelídülj meg
mennyi ártatlan lény
hajol közel hozzá

AnnaKarenina 2012.07.26. 10:49:20

@tengier1: Ez is nagyon egyszerű (bár most már valóban nem érzem szükségét annak, hogy veled kommunikáljak, és nem azért mert hülyének tartalak, hanem azért, mert nem is akarod megérteni a másik embert), számomra ez a szám egy vidáman szomorú dal a fiatalság tűnékenységéről, az öregedésről és az elmúlásról.
Számomra majdnem egyenértékű ezekkel a József Attila sorokkal: "Ifjúságom, e zöld vadont szabadnak hittem és öröknek és most könnyezve hallgatom, a száraz ágak hogy zörögnek....".
@KANADA: Én is feszülten várom az értelmezést :)
@KANADA: ne már. ebben mit nem értesz? már úgy értem, ha el tudod olvasni, akkor gondolom felfogtad nem? és ez most nem terelés. az a címe, hogy Mennyország. ez a dal a Mennyországról szól.

komolytalan vagy.
@AnnaKarenina: Az egész életem mások megértéséről szó. Ez a szakmám. Ne ítélkezz! Megjegyzem tényleg írtál vmi konkrétumot,amiért piros pontot kapsz.
@Malachi: Inkább te vagy komolytalan. Azt mondtad elemzed nekem, erre meg csak ennyi: A Mennyországról?

Szerintem meg az ufókról szól.
@KANADA: Na b+,ezt megkaptad,nesze semmi,fogd meg jól :)

AnnaKarenina 2012.07.26. 10:56:46

@Malachi: Nem hajtogattam, hogy ő hülye lenne, csak kíváncsi vagyok, mit hajlandó érteni abból, amit írogat az ember.
Zenéről mondhatjuk azt, hogy ízlés, hangulat kérdése, megfog-e, vagy sem, de szövegnél az értés, az elvonatkoztatás képessége már nem ízlés kérdése.
@Malachi: A menyországban oroszlánszag van?

Szende Szandi(nista) 2012.07.26. 10:58:04

@KANADA: Pontosan a magyar nyelv fejlettsége teszi lehetővé, hogy a szövegek, versek másodlagos mondanivalót, tartalmat is hordozzanak. ennek értése azonban nem mindenkinek adatik meg a mellélet ábra szerint...Amiről te beszélsz az inkább olyan irány, hogy tőmondatokban fejezze ki magát mindenki, mert az közérthetőbb :)
@tengier1:

Én megmagyarázom.
Az arról szól, hogy ha nem lenne vidámság, akkor az élet céltalan lenne, és a halál egy mosoly nélküli világban megváltást jelentene a szerzőnek.
Most tekintsünk el attól, hogy ilyen ugye nem létezik, és mikor például a ponty vidám, akkor ficánkol. Hogy a baktériumok és a vírusok hogyan örömködnek az harmadlagos dolog.
És a szerző még megpróbál párhuzamokat hozni az életből, hogy például tiszta bugyi nélkül is nehezek a mindennapok, de régen például bugyi sem volt, szóval ez úgy kell érteni, mint a görög képeket, hogy például a görögök is rosszul éreznék magukat tiszta bugyi nélkül.
Szóval a vidámság az élet elengedhetetlen része, alternatív művészi szempontból kirajzolva dalban.
Én például minden dalszöveget meg tudok magyarázni, mert okos vagyok.
@KANADA: mit lehet ezen elemezni? mit nem lehet ezen érteni? mi ebben a zagyvaság? világos magyar mondatok sora, ne viccelj már.

a lélek felébred a Mennyei Királyságban, ahol sok kedves puha szelíd állat meg ember várja marha nagy békében és szeretetben.

képes segítség:

www.janiceervin.com/images/animals%20in%20heaven%20(2).jpg
@AnnaKarenina: szerinted Lovasi munkássága az imaginárumról szól,vagya pszichodelikumról?
@tengier1: Szerintem kínkeservesen szenvedte ki Lovasi ezt a néhány sort is, itt pedig megakadt rendesen: mennyország, mennyország (13x)

AnnaKarenina 2012.07.26. 11:00:24

@tengier1: Ennek a szövegnek is van kulcsmondata: ébredj
szelídülj meg
mennyi ártatlan lény
hajol közel hozzád

AnnaKarenina 2012.07.26. 11:03:43

@tengier1: azt nem pszichedelikumnak írják?:)
@szanalmas: Én meg azt gondolom,hogy görögországban nyaralt lovasi a feleségével,és reggel indultak megnézni az akropoliszt,az asszony tiszta bugyit húzott,amit nem fog többet ha meghal..na tessék
@Malachi: Gondolom egy joint után érzi ezt az ember.
@tengier1:

Ez sem rossz, de aakkor a melankólia a nyaralás végét és a taposómalmi hétköznapokat jelenti. Vagy a görög válságot. Nehéz kenyér ez, kérlek!
Lehet, hogy ez egy politikus nóta, csak ki kell szedni belőle. A romkocsmák mélyén.
@AnnaKarenina: bocsi nyelvtannáci, amire én gondoltam azt úgy írják,ahogy leírtam,de máshogy teszem fel a kérdést,hogy megértsd: Lovasi egy szárnyaló zseni akit csak a beavatottak értenek,vagy egy kis drogos,aki lejegyez mindent bódult állapotban?
@szanalmas: nem volt még görög válság,mikor ezt írta. Tehát azt elvethetjük. De,hogy semmit nem tett hozzá a magyar költészethet,azt meg leszögezhetjük :)
@KANADA: és? ne terelj. :) nem értem, miért ÉPPEN ezt másoltad ide, mikor láthatóan tudsz magyarul és biztosan megértesz egy többszörösen összetett mondatot is. nem kell minden dalszöveg mögé valami őrült nagy művészieskedő, önmagától elszállt zagyvaságot képzelni.

azt megértem, ha hülyét kapsz a visító hangjától, vagy a zenéjétől, vagy az okoskodóktól, de attól ezek a szövegek mér nem zagyvaságok, egyik se. hidd el.
@Malachi: Gondolom akkor ez sem zagyvaság.

1. Egyszer egy szőkített nő kifogott egy ebihalat
A hideg nagyvárosban a hidak alatt
A szívkirály fázott, de nem beszélt
Csak csodálkozott, hogy a földre ért

2. És jó itt, mondta a riportban
Kereste a nőt, hogy őt is bemondja
Az meg állt szőkén a hidak alatt
S csak nézte a többi ebihalat

R. Mert itt a földön él, és nem beszél velem se
Kitalálhatom, hogy mit csinál
A háza nagy, a férje béka
Puszilja persze, de nem király

3. És most otthon ül, s hallgatja míg sötét lesz
Töri a sósat a tv-hez
Lehet, hogy jó lett volna talán
És most már elég, hogyha szól egy szomorú szám
@Szende Szandi(nista): Itt is elég tőmondatokkal fejezte ki magát. A lényeg, hogy nem látszik befektetett munka. Mondom, egy nap alatt össze lehet dobni egy albumot, ilyen megközelítéssel.
@tengier1: szerintem ez egy csajról szól, aki az igaz szerelmet kereste, de elcseszte (nem látta a szívkirályt, csak az ebihalakra koncentrált) aztán hozzáment egy gazdag faszihoz (kifogott egy ebihalat, akiből béka lett, nem király) de szar lett az élete és már nem lesz jó sose.
@tengier1:

Na jó, de ilyen alapon a Dolly Roll sikerét is megkérdőjelezhetnéd!
@KANADA: csináld és ha jó lesz, megveszem. én már régóta próbálom, de nem könnyű. ha neked az, irigyellek. bár ha még ezeket a szövegetek se fogadod be...
@Malachi: Ezt adta ki a google legelöl. Azért másoltam ezt be.
@Malachi: Jó, de ha a plazma gyereket nem szereted, úgyse veszed meg. Amúgy a két előadó egy szint, csak amikor Lovasi kezdte, még nem volt divat mocskosul csúnyán beszélni.
@KANADA: oké, de akkor téged ez az egész csak addig érdekelt, amíg egyszer hallottad, akkor eldöntötted, hogy ez zagyvaság és most meg leírtad ide, hogy a Lovasi zagyvaságokat ír. én meg már azt hittem, tényleg lesz értelme foglalkozni ezzel. mindegy.
@KANADA: Vagy inkább nem volt elfogadott.
@Malachi: Nem, már hallottam párszor őket. Az baj velük, hogy nem csak a szöveg nem jó, de még a dallam se. Egyáltalán nem fülbemászó. Ha az utóbbi legalább jó lenne( sajnos sokat csökkent a színvonal), akkor még a rádió is játszaná, mint annál a görögös esetében.
Na, jól van, nem fikázom tovább őt. OFF

AnnaKarenina 2012.07.26. 11:31:34

@tengier1: Hát pont azt szeretném veled is megértetni, hogy ez költészet. Azzal előjönni (vádaskodni?), hogy ezeket bódult állapotban követi el, irreleváns. Nincs fogalmam arról, és nem is érdekel, hogy Lovasi fogyaszt-e bármi olyasmit. Itt a szövegek értelméről volt szó. Ami van.
De vannak olyanok, akiknek Petőfinél kb. megállt a költészet, és onnantól nem értik, nem szeretik. Attól még az is költészet marad és mindig lesz, aki érti őket is.

Szende Szandi(nista) 2012.07.26. 11:36:01

@KANADA: Várom az anyagodat, és ígérem, intézek hozzá stúdiót....
Azt azért hozzá tenném, hogy a könnyed stílus pont azért értékes, mert nem izzadtságszagú, ám ha megpróbálod, rá fogsz jönni, mennyi munka van benne, és mennyi szellemi kapacitás kell ahhoz, hogy valaki ne napokat görcsöljön 1-1 mondaton

tulok ex betonputtó 2012.07.26. 11:46:10

Kedves @tengier1: és @KANADA:
Jóindulatúlag szólok, hogy kezdtek kínosan értetlenek lenni. Az, hogy valamit nem értetek / nem akartok érteni =/= azzal, hogy az a valami értelmetlen. A spenót nem szar, csak Ti nem szeretitek. Én pedig de. Ezzel nincs is semmi baj, maximum nem fogunk összefutni Kiscsillag koncerteken, ami abból az aspektusból még pozitívum is, hogy rövidebb lesz a sor a sörömhöz. Peace
@tulok ex betonputtó: Jelzem,az hogy vmi nem tetszik nem egyenlő azzal,hogy nem értjük. Lehet,hogy értjük,és annak ellenére nem tetszik.Akkor viszont,mint a világra nyitott embernek,meg kell próbálnom megérteni,hogy másoknak mi tetszik benne. Ezért kérdzgetek,a magam "értetlen" módján.
@AnnaKarenina: Az,hogy bódult-e mikor írja,nem irreleváns. Ugyanis,bódult állapotban a saját imaginatív tudataliddal találkozol, ebből merítesz,és ha ezt papírra veted,nos az rajtad kívül senkinek nem mond semmit,csak próbálja belemagyarázni,hogy igen. Ha viszont géniusz,akkor mindenkit szíven talál. Megjegyzem Petőfi is nyomta az anyagot rendesen,csak akkor még az abszint volt a legerősebb,elérhető cucc.
@Malachi: ezen gondolkodnom kell
Nekem az egyik kedvenc zenekarom a Flexvint, alább linkelek egy daluk szövegét, kíváncsi lennék a véleményetekre.

kigondoltam.blog.hu/2012/07/26/kult_rov_zeneszoveg
@Malachi: nem tudom..talán jelentheti azt..
@szanalmas: első blikkre,olyan mad max-Orvell kutyulék hangulatú

AnnaKarenina 2012.07.26. 12:29:01

@tengier1: Petőfin azért ez nem látszik, ugye?:) Azért írtam, hogy irreleváns, mert a Lovasi-szövegeknek van mondanivalójuk. Magamról nem gondolom, hogy azért írom, hogy van mondanivalójuk, mert ezt szeretném belelátni, hanem fordítva, ezek a dalok nekem mondanak valamit.
Ha pedig igazi klasszikus látomásdalt szeretnél, ajánlom figyelmedbe a Beatles Lucy in the sky számát, ami valóban nem szól egyebekről, mint:
Picture yourself in a boat on a river,
With tangerine trees and marmalade skies
Somebody calls you, you answer quite slowly,
A girl with kaleidoscope eyes.

Cellophane flowers of yellow and green,
Towering over your head.
Look for the girl with the sun in her eyes,
And she's gone.
:)

tulok ex betonputtó 2012.07.26. 12:40:18

@tengier1: "Beszívtak mint állat, és ami baromság jött, azt papírra vetették,tök mindegy,volt-e értelme.Senki ne keressen benne mondanivalót, aki meg talál benne, nos hagyjuk"

"Pedig kb. az összes szerzeményük értelmetlen." KANADA

Pedig ezekből az állításokból nekem ez jött le.

Szerintem ha tényleg komolyan érdeklődsz, akkor olvasd el ezt a szösszenetet, amit egy egyetemi vallásfilozófus oktató írt. Ez persze az ő szemszöge és álláspontja, de mindenesetre érdekes.
archivum.pergokepek.hu/hu/issuearticle.aspx?GUID=2dd63bb5-660c-4f94-a478-4232770fa4e3

Belagezapista (törölt) 2012.07.26. 13:57:56

@Malachi:
Kaukázus az 100%-ban Kispál utánzat, 30Y csak 95%-ban. De minden idők legrosszabbika ebben a stílusban a HS7, az nem 100%-os utánzat, de annak az énekesének eszméletlen irritáló hangja van.
@Belagezapista: a HS7-nek kb. annyi köze van a Kispálhoz, hogy nagyjából egyszerre indultak. a HS7 mindig inkább pop volt, már az elején is, a Kispál sose akart pop lenni, ez meg is látszott rajtuk hála égnek.
Tényleg, mi lett a kommentek konklúziója? Összefoglalnátok, hogy akkor most hallgathatok-e Kiscsillagot meg Kispált, vagy garantáltan a pokolban rohadok meg, ha tetszik?
@vau: szerintem hallgassál, legfeljebb együtt rohadunk meg, de akkor ott is lesz ilyen zene, úgy meg már nem gáz
Nekem most így újra hallgatva/olvasva, ilyen plázás hangulat jött le belőle, ahol ődöngenek a fiatalok, vásárolnak, nézelődnek stb.

"Nagyon látszik rajtad,
hogy hiszed minden itt van."

Legjobb kortárs szövegírók listája(könnyűzene)

Lovasi András
Bérczesi Róbert
Pajor Tamás
Menyhárt Jenő
Hobo
Kiss Tibor
Müller Péter Sziámi

Lehet vitatkozni, vagy folytatni a sort.
Aztakettéharapott...a "Lovasinak mindig semmitmondó szövegei voltak"????? Én csak azt nem értem, mi a fa...ért kutatjuk még a földönkívülieket, amikor itt élnek közöttünk! Sőt, még kommentelnek is. Mindenki ennyire zseniális ebben a kis országban..."az alter majmok meg mi mindent bele nem képzelnek". Talán mert van egy kis fantáziájuk. Olvass könyveket, verseket, ott is egy egy ponton, ugyanolyan logikára és képzelőerőre van szükség, mint egy Lovasi szám meghallgatásakor. Nem kell, hogy mindenbe értelmet írjon egy szerző, ha akarsz adsz neki magad! Valaki sír és valaki nevet ugyanazon a számon. Ma pont Kiscsillag koncertre megyek, valószínűleg, (mint mindig) ma is tele lesz a hely alter majmokkal, akik kifizetik a belépőt, és jól fognak szórakozni, sőt, még azt is el tudom képzelni, hogy együtt fogjuk énekelni "nagyon megy az élet".
Már első hallásra is teljesen egyértelmű volt számomra, hogy a kapitalizmus propagandájáról szól, vagyis, hogy Te is lehetsz gazdag, Te is megkaphatsz mindent. Valóság azonban az, hogy csak nagyon keveseknek sikerül kitörniük a szegénységből vagy az átlagosságból. Az emberek csak hiszik, hogy itt van minden, valójában a gazdagoknál van minden, a többiek meg nézhetik az üvegfalon keresztül. Anna Karenina már az elsők között megmondta. Aki kíváncsi a témára nyugodtan nézze meg a Kapitalizmus, szeretem című filmet.
@Warez: Jól beszélsz. Különösen az olvass könyveket kifejezés tetszik. Szerintem néhány kommentelő azt sem tudja, mi az a könyv. A blogíróra a fantáziatlan enyhe kifejezés.
@blogollol: ajánlom figyelmébe jelen oldal médiaajánlatát, meg fog lepődni:

spoiler.blog.hu/2012/03/29/mediaajanlat_20
@TJB: Tényleg meglepődtem egy kicsit;)
süti beállítások módosítása


Függő Hírügynökség © 2012 | Impresszum | Médiaajánlat | Monarchia | Antimetál | Spoiler | Muszlim Csajok |